See kirjutis on 700 sõna pikk, seega varu endale 5-6 minutit selleks teekonnaks aega 🙂
Vuhina taustaloost
Rattariided.com sai alguse 2012. aastal Petri soovist pakkuda personaalse disainiga rattariideid. Tollal oli Eestis 1-2 pakkujat, ning riiete kättesaamine küsimärgi all. Samuti olid tarneajad stiilis “järgmiseks hooajaks.” Ka kvaliteet oli väga kesine ning kasutusel olid mitme-mitme aasta tagused kangad ja tehnoloogiad.
Elmo jõudis loo juurde 2014. aastal, kui tellis endale personaalse disainiga riided kelleltki Petrilt. Üsna pea sai selgeks, et selle raha eest on riideid rohkem, kui poes mitmeid kordi kallimatel riietel. Lisaks ühisele koolile, rattaradadele, võistlustele ja huvidele SEO (otsingumootoritele optimeerimise) vastu hakkas idee idanema ka antud rindel.
Idee
2015. aasta alguseks oli idee küps ning sündis Rattariided OÜ. Valmis ka algne koduleht ning toimiv e-pood. Tootevalik oli alguses üles ehitatud arvestades madalat hinda. Panustasime ühe tuttava Hiina tehase peale, kes pakkus keskmist kvaliteeti vägagi soodsalt. Samast tehasest tulid nii personaalse disainiga rattariided kui ka tavalised valmislahendused.
Petri võistlusrajal
Tollane personaalse disaini kvaliteediklass oli Basic. Hiljem lisandus valikusse juurde Premium, mis oma olemuselt väga eelmisest ei erinenud.
Selle kõigega tegelesime sel ajal ja tegeleme ka nüüd tuhina(Vuhina)põhiselt oma põhitegevuste kõrvalt (millest tuleb allpool juttu).
Esimeste tellimuste seas tuli ka suurem tellimus Lätist, kus õnnestus 30. inimese rattariiete suurused paika panna kasutades selleks ratturi pikkust ja kaalu. Kõik suurused läksid täppi! Vägev, ei tea, kas enam nii julgeks?
Kogu saadud tulu läks tootevaliku suurendamisele.
Tootearendus
Õige pea sai aga selgeks, et on vaja tegeleda tootearendusega, sest rattariided peavad pakkuma naudingut. Selleks hakkasime otsima uut tehast.
Meie kriteeriumiks oli leida keegi, kes teeks kõrge kvaliteediga rattariideid, mis oleksid silmapaistvad, vastupidavad ja kus oleks lisaks väike WOW-efekt. Tooted pidid vastama kõikidele neile tingimustele ja sealjuures ei seadnud me piire asukohamaale. Leidsime ühe huvipakkuva tehase ning peale proovipartiid olime meeldivalt üllatunud ning saigi käed löödud. Meie uueks partneriks oli Hangzhou Lance Sporting Goods Co., Ltd, Hiinas. Olles turuga üsna kursis, võib kirjeldada neid kui Rootsi Peak Performance või (Eesti) oma Ilves Extra.
Me ei karda sõna Hiina, ning on näha, et ka tarbijad seda ei karda. Hirm selle eest jääb 90ndatesse. Vahet ei ole, kust toode tuleb, loeb see, kuidas ta tuleb. Oleme näinud väga kesiseid Bulgaarias ja Inglismaal toodetuid rattariideid, mida Eestis tänaseni pakutakse.
Tasapisi võtsid inimesed meie tooteid omaks ning tekkisid ka esimesed püsikliendid, kelle garderoobis on tänaseks juba mitmeid erinevaid mudeleid ja tooteid.
Et aga inimesed soovisid ilusal kodulehel olevas jutus ise veenduda, panime oma riided Aerobike rattatöökotta välja. See on ka kliendikohtumisteks mõnusaks kohaks olnud. Meie ümber on ajaga kogunenud meeldiv punt inimesi, kellega on tore koostööd teha. Samuti oleme saanud väga palju head tagasisidet sõbraliku teeninduse ja toodete kohta. Arvame, et teeme head asja!
MUIDE – Vuhinas on transport üle Eesti tasuta, alatiseks!
Meil on rõõm näha, et ka teised rattariiete tootjad on meid märganud ning võtnud meilt šnitti ja lisanud detaile just meie riietelt. Samuti on tulnud huvitavaid pakkumisi välismaalt tootevaliku suurendamiseks.
Kõik see annab tunde, et teeme õiget asja!
Jätkame ka edaspidi tootearendust ning oleme laiendanud tootevalikut, ning täna pakume nii grupisõidu, eraldistardi kui ka triatloni kombesid, jooksuriideid, suurepäraseid Xiaomi tooteid, rattalampe jm.

Stever, eritellimusel valminud triatlonikombega
Mida me põhitegevusena teeme?
Petri põhitegevuseks on informaatika õpetamine ja IT süsteemide administreerimine. Lisaks meeldib talle paadiga sõita ning investeerimisega tegeleda. Fotograafia ja videokunst on talle juba vanad tuttavad.
Elmo on kodust tegelev internetiturundaja, kelle tegevus on suunatud USAsse. Teda paelub see, kuidas koduleht õigesti tööle panna, sinna maksimaalselt väärtuslikke külastusi tuua ning raha teenima panna. Selle kõige kõrvalt leiab ta aega ka loodusele (rattaga või ilma), perele ja kümnele muule huvile, mis paeluvad.
Tulevik
Tänaseks päevaks on Vuhin registreeritud kaubamärk. Aga mis edasi?
Vuhin ei soovi kasvada suureks, vaid soovib jääda väärtustama kvaliteeti üle kvantiteedi ning olla personaalsusele orienteeritud. Kogu tulu läheb tootevaliku laiendamisele ning osaliselt ka missioonile – meil on äärmiselt meeldiv vaadata Eesti rattamaastikku ning seal liikuvaid Vuhina rattariideid kandvaid sõitjaid.
Oleme toetanud erinevaid noorsportlasi tasuta rattariietega. Samuti maailmarändur Elsat aga ka Anna Pohlakut, kes pürgib Tokyo Olümpiale. Teeme koostööd CFC Rattaklubi treeneri Kert Martmaga, kes annab põhjaliku ülevaate ja tagasiside ELITE seeria uusimate mudelite kohta. Neid nimesid on veel.
See oligi lugu, kuidas oleme Vuhin‘aks saanud. Väikeste ja suurte, kuid huvitavate sammudega. Püüame muuta rattamaailma ja saada ise veelgi paremaks, nüüd juba koos Vuhinaga!
Aga miks just Vuhin?
Sest kõrvust mööda vihisev ja keha paitav vuhin on just see, mis paneb rattasõitu armastama!
Ja nüüd, Vuhinaga edasi -> Esilehele